Thursday, September 11, 2008

Make to order

Pagi tadi pas sahur aku gagahkan diri utk buat adunan cookies yang di order sempena raya ni.
Badan ni agak sakit jugak ni coz rasa mcm nak demam. Tapi memikirkan next week dah masuk minggu ke- 3 puasa and takut nanti terkocoh2 nak menyiapkan order, terpaksa jugak merajinkan diri. Lagipun nak try my new gadget- Electronic Scale (murah version). nak test tahap kebagusannya coz my aim akceli yang rege hundred plus....tapi yang ni punya tak sampai RM30.

Nyatalah rege juge mencerminkan quality product, so this scale ala2 buleh pakai je lah..not up to satisfaction. Baru timbang 3 kali dah jem, tokleh nak detect berat..terpaksa pakai manualnyer balik. WARGHHHHHHHH!!!!!!!

Inile ghopenya konon akan jadi gadget kesayanganku tapi x best langsung!!!HAMPEH.....
Pagi ni sahur sempoi abis, almaklumla mkn sensorang, aku cuma makan nasik yg ditapau from Mar anak Maarisnyer rumah pasal semlm aku plus my lil princesses tu p buke posa kt rumah dia, aku masak koeteow sup, since dia dah lebey masak nasik, n dia pun sorang je kt rumah, alaaa nasik putih sama 3 ketul ayam goreng je. Alhamdulillah tu lah rezeki aku utk semlm. Kenyang jugak. Habis makan lebih kurang pukul 5pg aku dah start mengadun adunan cookie ku.

ni le hasil adunan aku tu, mixer blade tgh enterfrem (mixer kesayangan aku tuh cap Philips beli kat Giant Shah Alam).



Mentega n gula dah kembang dah..... yang sebelah kanan ni plak adunan yg dah siap bungkus nak simpan dlm fridge, nanti mlm baru bako.

Nak dijadikan cerita tgh hari semlm boring punya pasal, aku terjah Bagus Bakery Supply, beli barang2 buat kuih pergh berhabiss jugakla...Sereeeeemmmmm masa kuar duit tu...kaya cina tu...kayap la aku. So mlm tadi pas balik dr rumah Mar aku trus kemaskan store ku itu n fill up my baking stock container...see below:

Anyway, gtg to pick up my kids. see u in d next n3.

2 comments:

TiNiE said...

syabas kak zaid..syabas...teruskan berbloggin' yerr...tinie akan sapot dari bakang..wakakakka

che zaid said...

makasih adikku..sebab aku dok baca hgnyer blog la buat aku teruja..thn lepaih mmg dh ada..tp tk penah update since after raya..busannn arr masa tu...ni genap sethn baru nak start balik..