Wednesday, April 8, 2009

Adeh! deh! deh!!!

Pagi ni dgn perasaan yg sikit2 cemas, wonder whether my car (my husband's in fact..hehehhe) function ke tak pagi ni...tapi bila pk2 tang ptg semalam macam ok jek..rasa2 tak dak masalah kot pagi ni utk menghidupkannya menjalankan rutin pagi spt biasa...tapi as precaution we all turun awai sket..baru je eeeeeeekkkk trus keluar hazard lamp..adeh..deh..deh...konfem la ni dh tokleh pakai...so, dok tgk keliling..ishh mana ada cab nak lalu di pagi2 yg jem ni kan..pk punya pk..hah...toing mentol kuar..call my husband utk mintak dia tlg call abg dia yg dok dekat ngan rumah kitorg utk pick up n send us to our destinations...at first I called my biras (who is my BIL's wife le..tapi tk angkat) dlm hati ni konfem laki aku nk berletiaq ni kan..pasal semlm dia dh suh aku p tukar bateri dah, tapi degil sgt igtkan ok lagi..hah tu lah..tp suamiku ok..tak berletiaq..fuhhhh legaaa...kebetulan, Allah nak tolong pun, dia mmg kat area rumah kitorg..so Ifah dapat la sampai on time..before class start..eventho dia missed her daily assembly. Sat lagi wajib la aku tpon cina workshop suh p tukar bateri ketaku yg tersadai itu...
Wa tammat....

2 comments:

Abby said...

kalau ada kurnia insurans baguih sgt sb depa mai tukaq kat umah..mcm aku dulu..pukul 10 pun depa mai..harga std mcm bengkel biasa..dlm RM190..tak igt, dia amik duit tol ja 1.10 sb depa dr KL..upah mekanik free..thumbs up la!!

che zaid said...

ahaa..laki aku pakai etiqa..so td aku tpon la etiqa mintak auto assist, sekali mmg la org tu mai dgn tow truck sekali kt rumah aku ni..so, kene tuko bateri..n the price aku rasa ok kot..rm150 utk rege bateri, manpower FOC. siap dia ikut aku p ambik duit lagi kt petronas..kekekek