Friday, October 2, 2009

Ayat- ayat Cinta

I just completed reading Ayat2 Cinta. Novel ni dah lama pun keluar, me- slightly outdated tapi tak kesahla kan janji dah baca. Ini pun susulan daripada filmnya yg aku tengok masa raya hari tu secara tak sengaja. So touching walaupun kisahnya Islamic tetapi tetap mengesankan dan tak boring.
Including Ayat2 Cinta, I already collected 2 titles written by Habiburrahman El- Shirazy, novelist, poet and pendakwah terkenal di Indonesia. Umur kami sebaya tapi dgn bila baca biography dia, rasa diri aku ni cuma sebesar hama. I' m so blessed sebab dapat juga menggerakkan diri ini utk membaca novel2 tulisan beliau. So, in future will find out more on novels written by him. Sesungguhnya hasil tulisan beliau telah memberikan aku satu perspektif baru dalam membentuk keluarga muslim sejati yg mana aku mmg sangat kekurangan ilmu itu. Tahap kecintaannya terhadap agama Allah amat terkesan di jiwa aku. Harapnya I'll get something out of it!!!InsyaAllah.

2 comments:

MariaFaizal said...

Rajin dik reading!
Ditto to you. Akak pun suka reading but sejak start kerja balik ni (balik pun lambat..hu hu hu..) akak tengok ja books yg beli tak dan nak baca masa jadi housewife dulu :(

Keep up good work!

che zaid said...

Kak Kimie,
saya pun dah lama gila x baca..ini punlepas raya baru nk start balik, kononnya nak reading at least a book per month tp x pek la..bz sgt lately...tu lah i've read ur blog tgk bz sungguhlah kakakku sorang ni..lama diam...x pe kak kimie as long as u can cope up with ur hectic life keja la..or if u njoy ur stay-at-home life then y not stay @ home kan...for me..i give my self lagi 2 thn..pas2 nk pencen..boleh ke ni???