Monday, March 7, 2011

Basikal Oh Basikal

"Oooorang biasaaaa....basikal tuaaaa...." itu bait lagu yg pernah dinyanyikan oleh Allahyarham Sudirman Hj Arshad kan..basically most of his songs saya boleh ingat lagi..yelah membesar dgn lagu2 dia masa tu...my fav includes Chow Kit Road..(masa tu tak sekolah tadika pun lagi..saya cuma ikut je lagu tu kat radio..so masa kecik main bantai je la nyanyi ikut apa yg kita dengarkan..yg lawaknya Sudirman nyanyi Chow Kit Road..saya pulak nyanyi Chau Pi Kul....hadoi tah mana la datangnya tu kan...macam konfiden je masa tang korus tu...dah tu kuat giler nyanyi sudahnya semua org gelakkan saya...huahuahua...malu I...agaknya terbawak2 jugak sampai tua2 nih..hehehehe)

Anyway ni bukan nak citer pasal basikal tua..dah jarang sangat dah pun kita jumpa basikal tua..ini citer pasal basikal budak2 berdua ni..almost a month sejak depa pandai kayuh basikal (FYI, Ifah penakut sangat nak try 2 wheels dok pakai 4 wheels jugak sampai la satu hari tu, kitorang balik Meru, nampakla cousin dia yg berumur 5thn naik basikal tayar 2..apalagi kawan tu rasa tercabar la sangat kan..then terus dia try kayuh dgn basikal kecik suddenly boleh bawak u olls..hah start pagi tu terus merengek nak kan basikal...seperti biasa kalau kakak nak adik pun mestilah kan nak jugak...haih tu la dia nya...so semalam hajat depa dua org dah pun berkesampaian...

Abang rambut kembang tgh fix basikal Ifah..tgh excited tu sebenornye..tp cover dgn lolipop.

Sophie ni punyala excited, kelam kabut nak turun sampai pakai kasut pun terbalik..x dan dah nak tukar...hish kalut sungguh.
Bertempat di Kedai Basikal Pekan Meru, mak pak depa hangkut bawak balik dua2 beskal tu ke Shah Alam...huih gagah sungguh mak pak dia no...
Malam tadi Ifah sampai mengigau pasal basikal nih...then pagi tadi siap pesan kat abah dia; "Abah, nnt petang ambik kakak pukul 4 tau, ambik Mommy dulu nanti kakak nak naik basikal" Amboi dia ingat mak pak dia ni keja kt company tok wan dia gamaknya..suka2 hati nak suruh balik awai...; Sophie pulak pagi tadi dah pusing2 kat porch tapi siap cakap; "Abah nanti Ofie nak bawak la basikal ni pegi sekolah..." heh bebudak dua org neh...Hmmmm..ni lah di katakan CIWI..

2 comments:

ADEL said...

sarah tak pandai naik basikal zaid.. hari tuh aku ajar sampai lebam2 kaki dia.. last2 aku yang naik hangin pasal dia dok tak reti2.. aku cakap 'sarah naik kuda jerlah.. tak payah naik basikal'..

che zaid said...

sama la anak aku tu tau..aku pun tension..penakut darah, tu sebab dia takut nak try. geram aku