Monday, November 12, 2012

my oh my...temper

Salam Isnin semua...

Tak taulah kebelakangan ini I just can't handle my temper....sikit2 nak marah..naik angin and sakit hati....mid life crisis ke nih??????? ahhaaa.....ataupun terlalu memendam perasaan....atau pun tension dgn workloads.....and tak dak orang nak tanya kabar....sedih......

Sekarang.....kalau anak2 buat perangai mmg mulut ni x berenti membebel...tangan langsung berjalan...esp yg no 2 tu selalu kena......kadang2 kesian kat dia......takut nnt dia dah tak rapat dgn mak dia ni bila besar..tapi saya mmg tak boleh tolerate bila mana pagi2 dia dah cranky mengalahkan adiknya yg umo 2 thn......nak susu nangis..nak mandi nangis..nak suruh apa semua merajuk ...mmg aku tak tahan sabar.......bila maghrib menjelang mula la dia buat perangai lagi..kalau kakak tak tunggu nak mandi merajuk...paling- paling tak tahan bila peel dia suka buang barang....gaduh ngan kakak.......urghhhhhhhh!!!! lama2 jadi hijau aku macam budak botak kat bawah ni..hehehhehe

Cepat ja naik angin aku ni...hanger dah bape batang patah dah.......aku jadi geram.......last2 aku baling barang........bila dah habis marah aku marah pulak kat diri sendiri sbb bagi contoh yg tak baik utk anak2........aku sakit hati......aku merana sendiri........suami pulak satu hal........arghhhhhhhhhhhhhhhhhh..keciwa...sedih..tension semua campur gaul dalma jiwa......kadang2 rasa jiwa ni sakit pun ye jugak........aku rasa nak pegi bercuti dgn kawan2 hilangkan duka nestapa......

Astaghfirullahal'azim.......tolonglah Ya Allah........................jiwa kacau!!!!!!!


3 comments:

Kniedaz said...

Dulu saya pun selalu cepat marah dan bila dah marah tangan akan jala...sekarang mulut tetap bunyi tapi tangan dah jarang jalan...sabar la sis...kadang2 kita perlukan sedikit masa untuk diri kita kan tapi suami pulak takmo membantu tu yang tension tu

Unaizah said...

Faham sgt situasi Zaida. Akak pun going thru the same thing. Sama-samalah kita strive to be better....

che zaid said...

Kniedaz & Kak Unaizah...betullah kan..rasanya kita stress sebab kita tak de masa utk diri kita sendiri..nak chill sorang2 pun sure anak2 nak ikut kan..yelah masing2 kecik lagi tu yg asyik nak mengekor mak je kan.....agak2 kalau tension2 cenggini dapat dok berendam kt spa kan best jugak..tapi xde celah...haih dok fikir duniawi je la...saya harap sempena thn baru ni kita semua dapat sama2 lebih positive..semua tu dugaan dari Allah sbb tak senang nak masuk syurga