Saturday, December 27, 2008

Balik Kampung!!!

Balik kampong...hohoho balik kampong...hohoho balik kampongggggg hati girang....lalalala...sambung la sendirik...disaat ini aku dah ada kat Aloq Staq...balik kampong le beb..perabih cuti hujung tawon..lagipun raya haji baru ni tak balik..Ishh macam2 citer pulak sampai kat telinga chek ni hah..blom 12 jam lagi aku kat kampong...perghhh tapi yang paling mengujakan treng teng teng......tok wan ku kawen lagik!!! Tok wan aku (is a man) dah tua..kesian kan kalau dok sorang2..nak2 pulak sejak kematian tok aku baru2 ni..mestila dia kesunyian...walaupun aku dok terinagt lagi kat arwah tok aku..tapi ye lah..yang hidup ni kena la teruskan hidup jugak...anyway, alhamdulillah syukur, jodoh tok wan aku sampai cepat (nikah lepas Isya' pada malam Jumaat 25 Dec 2008)..biaqlah dia kawen...lebih tenang jiwa dia..ada org tolong masak nasik, ada org tolong tengokkan, pasal tokwan aku ni dah agak uzur..kalau jadi apa2 dia sensorang kat rumah..org2 tua ni mana nak duduk kat rumah anak2..lebih selesa kt rumah sendirikan buruk2 cemana pun rumah dia tu.
Anyway, mak dah citer kat aku 2-3 hari lepas pasai benda nih..so kami cucu2nya sambut dgn hati yg terbuka dan happy sangat. Well mcm mana pun tetap ada yang tak suka punya. Anyhow fikirlah secara rational....But then, my mother ok..agree sesangat ayah dia nikah lain.
Tok baru aku masih malu2 lagi..agaknya dia terkejut kot dok tgk cucu2 baru dia ni dok menyakat suami barunya...kekekkeke..tersengih manjang tokwan aku nih...tok baru aku ni aku blom dapat memesrakan diri lagi..yelah aku pun malu2 jugak..tk tau nak pangge apa...hehhehee.

Aku sampai Aloq Setaq dah dekat 4.30pm, bertolak pukul 9.30pg dr Shah Alam. Sampai Ipoh..mak kau..jln jem gilos...Tensen makcik..udahle air cond keta tu ala2 chipsmore, sat sejuk sat panas...tp yg byknya paneh ler...Hentian seluruh hiway tu penuh dgn org. Kitorang keluar hiway singgah makan nasik kat Ipoh, kat Medan Kitt tu, peh2 nk masuk hiway balik tp dari jauh nampak keta jln mcm siput sedut merangkak..hmmm takpek la den.
So eden pun kasi nasihat kt suamiku merangkap driver kami supaya ikut jln lama nnt naik balik hiway kt KK (Kole Kangso) jalan punya jalan, mak kau..jauh tu...dh keluar tu, jem lagi..sampai le Penang...waduhhhh..ponek2...sabo je la....

Lepas Maghrib kitorg gegas pulak p rumah Tok aku (ini belah abah den)..sepupuku nikah malam ni..tak tolong mende pun pasai anakku tk berenggang so, dok saja le jawapnya..cumanya esok nak buat lauk utk makan beradap je la...Anyway, I got to go. Ngantuk....esok citer len arr...Owh ada lagi satu citer...adikku si kodaiyo tu(dia ni part time photographer so sesapa yang nak bergambaq buleh la kontek wa...), baik hati siot nak juai kamera dia....dgn rege 1/4 dari harga dia beli...2nd hand tp masih ok..dslr kamera beb mana dpt harga tu. cuma lense ja tk dpt...its ok...esok2 buleh beli. siap training notes lg tu..Ish semangat2..hopefully adik aku ni jadila bagi kamera tu. oit..dah2 ngantuk tahap gaban nih....esok kene p rumah kenduri awai...

No comments: