Monday, August 23, 2010

Sandwich Pizza (temporary title)

Sahur pagi tadi cuma buat pizza sandwich ni. Dah tak sempat nak masak nasik pun dan jugak roti yg di beli last week expired hari ni. Sangat simple mudah di cuba oleh sesiapa jua.

Berinspirasikan magazine "MixingBowl.com" tapi saya cuma guna apa yang saya ada..apa yang saya ada ye????hmmm leftover spagetti sauce yg buat Spagetti Bolognaisse hari tu.

So, bahan2nya:

Roti sandwich
Pepperoni (saya tak pakai sebab spagetti sauce saya dah ada daging and mushroom)
Pizza Sauce (Spagetti Sauce; hatta sambal ikan bilis pun boleh guna)
Keju Mozarella parut
Margerin/ Butter

Cara2:
1. Sapu margerin/ butter pada sebelah bahagian roti, kemudian terlungkupkan ke atas non stick pan yg dah panas. Biarkan dia garing di situ.
2. Sapu margerin/ butter pada sekeping roti lagi, terbalikkan dan ratakan pizza sauce/ spagetti sauce/ sambal ikan bilis pada sekeping lagi roti (kalau guna pepperoni, boleh susun atas roti) dan taburkan keju mozarella tadi secukupnya...then roti ni pun di panaskan diatas non stick pan tadi (bhgn yg di sapu margerin di sebelah bawah)
3.Then ambik roti yg (1) tadi terlungkupkan la ke atas bhgn yg berturap pizza sauce tadi dan biarkan seketika hingga cheese tu mencair. terbalikkan jgn sampai hangus, angkat dan potong 2. Sedia utk di hidang.

No comments: