Thursday, October 21, 2010

My new additions to my edible garden

Last Sunday, kat Shah Alam ada buat jualan utk orchids and some other plants sempena 10thn Shah Alam jadi bandaraya, well chek ni bukanlah peminat orchids, walaupun mak aku ada berpuluh2 spesis orchids kat kampung tapi x masyuk la dgn naluri aku nih... tapi yg menangkap kalbu pokok roses yg murah gilers walaupun x banyak gerai yg offer tapi nasib baik la aku jumpa yg lebih murah dr yg dok ada......seronok x terkira..ikut hati nk hangkut semua 4 poli beg roses tu tapi sebab aku ni amatur janganlah tamak kanna.......aku beli 2 pokok saja dulu..nak try la sebab rasanya roses ni leceh sikit nak menjaganya. So, 2 pokok yg aku beli tu aku cuma bayar RM10 saja...seronok sebab murah lagipun dh dekat pukul 6 ptg dah time tu, last day pulak tu..tokey nursery tu pun dah nak packing utk balik.
Alhamdulillah rezeki...so pagi tadi aku pun pindahkanlah pokok dr polibeg ke atas tanah..kalau menjadi the whole row tu aku nk tanam dgn roses biar bila depa berbunga bau harum tu masuk kot celah ruang tamu..macam theraphy la jadinya nnt.Hari ni baru sempat ambik gambaq bunga ros yg tgh mengembang tp x tau la nape...aku ni salah fokus ke tgn ketaq ka atau apa sebab yg clear bukan kt bunga tu..apa2 hal pun layan je lah....ada sejenis lagi bunga aku beli tapi supposed kena gantung but since hook dia belum beli lagi landing la dia kt lantai( aku suruh husband mithali ni gantung pakai paku dia cakap tak cantik, so kalau nak tunggu hook yg cantik mau makan masa berzaman kan..tak pe kita tgk la kalau aku dah beli hook tu nnt bila zaman pulak dia nak ambik masa utk gantung) Lepas ni nak hunting utk petunia dan seangkatan dgnnya utk memulakan projek ala2 english.

No comments: