Friday, February 18, 2011

Sadin Tumis, Ikan Goreng Cicah cili potong kicap & PakChoy

Our dinner last nite...sedapnyer..kecur air liur. Sempoi tapi yummy..Lama sungguh x makan sadin. Sejak pregnant kat Si Luqman mmg aku x leh pandang sadin..nampak sadin kt kedai makan automatik aku kena keluar kedai muntah kat luar...perghh dasat....High taste sungguh dak Luqman nih.
Sadin tu memula ingat nak buat kari, tengok rempah kari lak x de stok, nak buat masak tumis..sayang pulak nak buang sos sadin tu, last2 aku buat style masak tumis tapi campur sos sadin tu, eh sedap gak le...dah tu goreng ikan selar buat cili potong dgn kicap sebab malas nk blend cili tambah bawang...eh sedap jugak...then goreng Pak choy dgn sos tiram..sayur pertama yg aku terer masak masa sebelum kawen dulu...sebab apa tau; abah aku puji sayur yg aku masak ni sedap masa tu lah..so everytime balik kampung, nak masak sayur masa tu, mesti masak ni le....

No comments: