Monday, October 10, 2011

Lunch@Linda's

Sabtu minggu lepas, me and anak2 ke rumah Linda, my college friend. Lunch kat sana. Budak2 ni sampai je dah nak gi swimming. Yang datang pada hari tu Yeop, Syikin dan kawan yeop...turut ada kt situ adik Linda nad cousin dia. I didn't cooked anything kt rumah dia mmg nak p makan jek..hehehehe..itu pun lauk yg dia masak dah penuh meja..ada sambal udang petai, ulam2an dan sambal belacan campur nenas, ayam goreng kunyit, kangkung goreng belacan, telur dadar berkulat dan kari kepala ikan tanpa santan oleh Yeop. Weh sedap2..next time meh lunch kt rumah aku lak yer... Sedapnyer sambal belacan tu tapi tokleh nak tambah banyak sebab pedas...kitorang lepak sampai pukul 3 lebih..maklumlah lepas makan mata ku dah ngantuk..so rehat2 jap takut tertido masa drive balik kan.....huhuhuhu..mlm mmg kitorang x dinner la sebab kenyang weh.. anyway thanks to all my dear friends...bila lagi la nak jumpa ye..jemput2 datang rumah pulak nnt.  


Lemon cake ni masih suam2 lagi maklumle siap bakar teruk pack and p rumah dia..buat nice lah bila makan time suam2 nih...resepi from Nigella Lawson...will bake some more nnt..fresh..sedap makan time hujan with coffee and read your favourite book....yums...(nampak gayenye tuan yg membuatnya tu yg makan banyak- malu aku weh Jatt!!! hehehe) Cake ni I baked dlm silicon mould yg beli last 3 weeks....best2...mcm nak buat collection silicon mould la pulak ni..tapi sbb harganya yg agak mahal tu le sering membantutkan niat aku...
Sebagai buah tangan jugak aku hadirkan dia JAMIE OLIVER utk tolong masak kt kawan I nih..senang En JAMIE tolong masakkan untuk Linda eh..dah tu jangan le En Jamie lupakan saya..jemput la saya sekeluarga makan kt sana lagi ye..Thehehehee..tu dah ada spatula silicon tu boleh la wat kek..oven pun dh besor tu mek Linda..boleh wat macarons....kasi aku sebekaih..
Inilah penutup hari Sabtu kami......balik malam tu semua kepenatan...9.30mlm kitorang semua dh selamat ZZZZZZZ.

No comments: