Thursday, November 10, 2011

Roti Benggali

Last weekend saya buat Roti Benggali bagi menjamu gerombolan dari Aloq Staq..Saya masak kari ayam pekat...cicah dgn Roti Benggali panas......hmmm okay la..cuma tekstur roti saya agak padat..rasanya kena terus menguli sampai dia jadi lebih lembut or saya kena tambah shortening/ butter kot..tapi habis la satu loaf...Resepi saya ambik dari bloq Masam Manis..saya sering ke sini sebab food photog nya sangat Wallah.....bila la saya dapat shoot foto2 yg menarik macam tu kan........hmmmm tunggu anak dah besar kot.....??? ya lah nak bagi food tu posing2 takes time sedangkan saya harus berperang dgn masa. Arghhhh!!!!
Apesal ayat2 aku lately terlalu skema?????Macam dalam mood retro pulaknya....

Anyway........ni I punye food photog....ok ke????? owh pada sesiapa yg nak resepi sila klik kat Masam Manis tu ye...banyak resepi2 yg best utk di cuba..anyway Thanks to Kak Ita sbb saya ambik resepi dr blog akak......banyak lagi yg saya nak try nnt...

No comments: