Wednesday, October 3, 2012

I have a dream......

I have a dream..I had a dream and always be my dream.....Eh macam lagu West life pulak. Jom layan lagu Westlife dulu..hehehhe..



Sering saya di hambat rasa bersalah pada employer saya, pada rakan sekerja dan pada diri sendiri......juga pada anak2 dan juga suami...tapi jika saya mengambil keputusan ini saya takut saya tak dapat nak bertahan mengharungi segala obstacles yg mendatang..mula la nak pening kepala kan..tapi bila fikir2 balik semua tu kuasa Allah...hidup mati kita, rezeki kita semuanya SIRRUN..dalam kerahsiaanNya..kalau semua benda kita tahu kita tak mungkin akan rajin berusaha...kita tak mungkin akan sentiasa berpaling padaNya memohon kekuatan, hidayah, ihsan..jadilah kita org yang sombong, bongkak dan pemalas kerana kita tahu dimasa hadapan nanti kita adalah org yang berjaya..dan sekiranya kita tahu di satu masa nanti kita menjadi seorang yg dhaif, yg gagal...maka sekarang mungkin kita jadi seorang yg berputus asa..malas berjuang dan sentiasa berfikiran negatif.

Jadi..impian saya nak resign dari kerjaya saya sekarang dan menumpukan sepenuh masa dan jiwa raga saya ke dalam bidang yg sangat2 saya cintai....baking, berkarya dan berkreatif.....seronok layan...sedar2 dah petang...tapi haih masih DiLema lah...

Tak pe lah setakat sekarang ni kita simpan dulu lah hajat ni......insyaAllah sampai masanya Allah akan lorongkan rezeki saya dan masa tu hati ini dah tak berbolak balik dah..insyaAllah...Ya Allah tunjukkanlah jalan yg terbaik untukku..Aminnnn

2 comments:

Unaizah said...

Cuba solat istikharah, minta petunjuk dariNya.

che zaid said...

thanks kak.....