Tuesday, April 23, 2013

Jatuh di timpa tangga

Ini bukan le pepatah melayu lagi dah..memang betul aku jatuh tangga...adeh lebam setompok kt peha..kaki sakit, pinggang, bahu semua sakit........

Sebijik la mcm katun kat atas ni hah...
Al kisah tangga dlm ofis ni mmg la kitorang custom made...masa memula contractor ni pasang mmg aku dah sound...bengang betul..mcm x boleh nak pikir buat keje tu kan...nak pulak time tu aku tgh pregnant...yg memantau keje2 renovate ofis ni aku le...bukan xdak lelaki dlm ofis tu tp bila mintak pegi pantau mcm2 lak alasan..tak tau la nnt diorang tanya itu ini...abih tu aku ni tau sgt le kan...pandai2 la pikir ye dak...habih byk sgt alasan maka akaaaaaaaakkkkkkk ni la jugak turun padang tgk..masa tu dh komplen kenapa tangga tu steep sangat...bahaya...dia cakap i yg suruh buat..eh..aku suruh buat tangga tapi jgn la sampai cenggitu gayanya...alih2 bila dh pasang x kan nak bukak balik kan??? so kitorang redha ja la...nak turun mmg kena hati2. Sepanjang 6 thn ni..kaki tersadung kat tangga tu biasa le dah...tapi selamat lagi la...

Tup2 6 tahun kemudian, hamba Allah ni jugak jadi mangsa.....adeh sakit tubuh badan ku yg x brape nak moda ni hah.......leher semua sakit....nak mengiring atas kerusi ke tilam ke sure terasa seketul bengkak kat peha ni.....huhuuhuhuhu..sadis sungguh...nak claim insurance x boleh la pulak kanna.....

Apa2 pun redha lah dgn ketentuan-Nya..mungkin sebagai khafarah terhadap dosa2 lalu yg telah aku lakukan...insyaAllah cepat la pulihnya...Amin...

Apa2 pun u olls...berhati2 lah sentiasa terhadap persekitaran anda ye...tak semestinya tempat yg kita dah biasa tak mengundang bahaya...

Till we meet again in next n3...
***Actually aku nak upload few pics kat sini tapi alamek card reader pulak x banyak nak upload gambar ni kan...hmmm potong betul la...

No comments: