Thursday, January 29, 2009

ARGGGHHH tensionnya aku!!!

Hari ni sungguh menensionkan hidupku..heh bukan pape pun tapi bengang betul la dgn ePERMIT nih..sungguh tension..tiap kali aku pakai system ni utk apply AP (import permit) mesti aku akan mengalami nasib yg serupa...nak kena take a break dulu pas2 buat balik la ni nampak gayanya..ceh dah half day mengapply tp still tk ok2..ke aku yg buduh....isk..isk..isk..

Ok since take a break kan..sekarang ni pun time lunch tp aku tk keluar lunch pun, bawak bekal hari ni..baked pasta tapi tk mengancam kalbu..patutla ifah macam tk mau bawak..maybe tekak dia dah terasa tak bestnya pasta mommy hari ni...tapi aku berkeras jugak suruh dia bawak...dgn muka tension dia pun bawak jugak bekal mummy yg tak sedap nih...kesian anakku itu asyik je kena paksa ngan mummy dia ni..Well i shud try to be flexible with her next time..kesian dia..
So, nak hilangkan rasa mual baked pasta aku tuh, aku makan la beberapa bijik limau mandarin yg disedekahkan oleh our Chinese contractor. Sedap la limau ni pasal tak rasa macam yg dlm kotak yg I think rasanya mcm tiruan jek..yg ni rasa segar bila kopek kulit pun still ada percikan2 dr kulitnya tu mcm orange yg diimport itu; well if u compared those 2, satu yg kulit ala2 kepek dgn yg ni, rasa dia lain ler..but this one not so sweet which i think close to natural taste while the kepek one mcm dah artificially sweetened and yang ni buah dia tak la besar.
Hmm..I'm full with 3 mandarin oranges.

Ni nak citer pulak pasal anak2 ku yg 2 org tu. Malam tadi gaduh..cubit mencubit, tendang menendang, adik cubit kakak, kakak balas peh2 kakak nangih, then adiks...seperti biasa kakak kena marah coz she treated adik macam la adik tu umur sebaya dgn dia, walhalnya 4 thn beza oo. Then sebab mummy dah marah kakak so, to be fair kena gak babap adik..then trus dia nangis giler2...Mummy memulakan syarahan then asked adik to mintak maaf from kakak coz adik yg start dulu..dah cium tangan kakak n kiss pipi kakak, then kakak salam n kiss adik both become happy semuler...nanti I upload gambaq depa dua ni after the apology session.
Itu je utk hari ni..now back to my epermit application..see ya!!


Seperti dijanjikan, tu la dia gambaq depa 2- org ni..masing2 dah lepas nangis n lepas mintak maaf. Lepas cium tangan je dah boleh terus peluk sakan...tulah org kata air dicincang takkan putus...anyway, my AP dah pun approved selepas digodek2..hehehhe..tulah..selalu jek cenggitu, lepas take a break dr apply, mesti dah boleh approve..apa punya badi la nih...

No comments: