Wednesday, August 18, 2010

Menu Berbuka Day 7- everything from leftovers

Aiyark!!! baru seminggu dah pancit blog ni..mana p menu in between?????..Reasons being:

1. Hari ke- 3, tak dapat nak update n3 sebab line internet kat rumah mengong..benci la rasa nak terminate jek "brukben" line tu...
2. Hari ke 4& 5, berbuka kat rumah MIL, lagipun hari ke 4 tu we all cuma ke pasar Ramadhan jek..tak sempat nak masak sebab balik pun dh ptg. Tapi alamek...this time tak lalu la nak makan makanan beli..asyik dok rasa masak sendiri lagi best la walaupun cuma ikan bilis goreng dgn cili padi je pun...Lepas makan aku rasa mual..maybe sebab MSG..pregnancy kali ni mmg alah sangat2 dgn MSG...hari ke 5 aku masak soto tapi tak de pic sebab MIL aku dah standby kt meja makan seawal jam 7..aduhhhhhh takkan aku nk menonggeng2 ambik gambar...kalau mak sendiri ok la kot!!!hehehehe...
3. Sepatutnya semlm pun ada n3 tapi tak jumpa cari card reader nak transfer gambar..

Arghhh banyak la alasan ko.....!!!! oklah..sempena seminggu puasa buat pertama kalinya Mummy mithali ni boleh terbabas bangun sahur...bangun2 jam dah 5.38, kejut Ifah, suruh dia jamah jugak nasik and minum air satu gelas...Sebab kesian kat dia, ye lah baru 7 thn kan...time berbuka ptg semlm dia cuma makan ringan je...1 biji roti john size mini yg aku buat tu and coklat chipsmore 3 peket, and 1/2 bj kiwi...Mummy and Abah cuma teguk air je...Lagipun we all makan nasi time berbuka tu so tahan la lagi kan...lagipun dah tua takkanlah tak tahan...hmmm
So utk berbuka hari ke- 7 ni, aku cuma buat nasik goreng...campur dgn semua leftovers yg ada masa berbuka Day 6 tu...then utk kuih Mummy just goreng cucur jagung, punnnnn leftovers..tpg tu balance masa buka posa hari ke- 3...tapi masih edible...oklah...got to sign off layan la gambar tu yek..

No comments: