Tuesday, March 1, 2011

My Garden- Part III

From my garden again..kali ni kat belakang rumah pulak..
Last weekend I managed to plant water spinach aka Kangkung..
Ini semai pakai akar kangkung yg beli kat pasar. Rendam dia beberapa hari kt dapur then bila dah nampak bertunas aku transfer la ke tanah...tengok2 tunas dia dah banyak..seronokkan...harapnya dapatla aku harvest in few weeks time..x sabar nak makan kangkung goreng belacan pokok sendiri...Over la pulak makcik!!!! org tak penah menanam sebelum
ni mestila excited habis kan...jgn marra ekk!!
Lepas tu kita jenguk pulak kt pokok bendi...wargh ada perkembangan terbaru la...nampak tak tiny tunas tu..cutenya..adakah akan berbunga lepas ni? aku dah pun taburkan baja buah last Sabtu...ok ke hah???takut tersentot lak pokok aku nih..boleh nangih tau..apa2 pun aku hanya mampu berdoa moga ada la rezeki kami nanti.

Pastu jengok pulak kt timun jepun tu..ishh banyaknya daun2 yg berlubang2..sapa punya angkara neh??!!! ***sambil cekak pinggang***
Ohhooo cikenet ni rupanya, tak padan dgn kecik larva2 tu la yg menyedut segala cecair kt daun tu sampai dia kering dn berlubang2...x pa la dah makanan dia, itu rezeki dia kan..oklah kita share2..tp ptg tu jugak aku dah cabut dia dr daun tu..hehehe

2 comments:

HaSue said...

pokok bendi sy kat bwh tu dah menghasilkn buah..seronok btul..heheee...

re:pucuk paku tu kalo dlm pantang mmg xleh mkn..sy ok jer alhmdulillah x sejuk dah..lgpun dah 3bln selepas melahirkan..

che zaid said...

hasue, last time sy mkn pucukpaku tu after 6mth melahirkan...tu yg lepas tu x berani dah nak makan